Zasady składania skarg prawnych przez osoby trzecie w serwisie Fruugo

Ostatnia aktualizacja: sierpień 2023 r.

Niniejsza Polityka dotyczy skarg, zawiadomień prawnych i innych komunikatów ("Skargi") składanych przez osoby trzecie ("użytkowników") w związku z domniemanym niewłaściwym korzystaniem z platformy Fruugo lub usług Fruugo przez sprzedawców serwisu Fruugo, lub sam serwis Fruugo. Polityka powinna być czytana w połączeniu z naszymi Warunkami użytkowania ("TOU") i Informacją o ochronie prywatności.  Przesyłając nam Skargę, użytkownik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na przestrzeganie niniejszej Polityki.  

Jak wyraźnie określono w Warunkach korzystania z serwisu, wszystkie produkty wyświetlane w serwisie Fruugo są udostępniane do sprzedaży i sprzedawane przez niezależnych zewnętrznych sprzedawców detalicznych.  Fruugo nie jest ani nabywcą, ani sprzedawcą produktów i nie uczestniczy w żadnym etapie łańcucha dostaw produktów. Zapewniamy platformę i działamy jako agent handlowy sprzedawców detalicznych, umożliwiając sprzedawcom detalicznym i klientom dokonywanie transakcji.  Umowa zawarta po zakończeniu sprzedaży produktu jest zawierana wyłącznie między klientem a sprzedawcą detalicznym.  Nie jesteśmy stroną takiej umowy i nie ponosimy żadnej odpowiedzialności z niej wynikającej lub z nią związanej.  Nie obsługujemy, nie weryfikujemy ani w żaden inny sposób nie widzimy odpowiednich produktów i nie świadczymy usługi realizacji.  

Niemniej jednak jako renomowany internetowy agent detaliczny, traktujemy wszystkie skargi poważnie.  Integralność naszego rynku ma ogromne znaczenie dla naszej firmy i wszystkich naszych partnerów.  W związku z tym staramy się maksymalnie uprościć osobom trzecim kontakt z nami w przypadku jakichkolwiek skarg.

Powiadomienie

Aby mieć pewność, że Twoja skarga zostanie szybko rozpatrzona, skontaktuj się z serwisem Fruugo, korzystając z poniższych metod powiadamiania. Serwis Fruugo nie ponosi odpowiedzialności za niezastosowanie przez stronę trzecią odpowiedniego formularza i/lub procesu składania skargi, a podane poniżej docelowe terminy nie mają zastosowania do takich skarg w okolicznościach, w których nie zastosowano właściwego procesu. Prosimy o zgłaszanie wątpliwości do serwisu Fruugo za pośrednictwem odpowiedniego kanału podanego poniżej:

Pytania dotyczące Fruugo i kontaktu z Fruugo

Pomoc

Odpowiedzi na większość pytań można znaleźć, korzystając z naszej strony Centrum pomocy.

 

Obsługa klienta

 

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących korzystania z serwisu Fruugo, w tym kupowania i sprzedawania, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta za pośrednictwem wyznaczonego centrum pomocy Centrum pomocy który chętnie pomoże. 

Skargi dotyczące własności intelektualnej

Jeśli uważasz, że Twoje prawa własności intelektualnej zostały naruszone, skorzystaj ze specjalnych formularzy zgłoszeniowych poniżej, aby złożyć skargę do naszego zespołu prawnego. Wszystkie skargi złożone za pomocą tych formularzy są niezwłocznie przyjmowane, analizowane i rozpatrywane zgodnie z procedurą Fruugo dotyczącą zgłaszania i usuwania treści.

Aby zgłosić domniemane naruszenie jako właściciel praw lub przedstawiciel marki, skorzystaj z poniższego formularza:

https://www.fruugo.co.uk/help/report

Dostęp do formularza można też uzyskać w Centrum pomocy, podając powód: „Mam zapytanie dotyczące znaku towarowego lub praw autorskich”.

Inne powiadomienia

Wszelkie inne skargi dotyczące rzekomego niewłaściwego korzystania z platformy i usług Fruugo przez sprzedawców Fruugo lub kwestii regulacyjnych prosimy wysyłać na wskazany adres e-mail zespołu prawnego – legal@fruugo.com

Treść skargi

Skarga musi zawierać wszelkie informacje i dowody niezbędne do pełnego uzasadnienia Skargi pod względem prawnym oraz do zrozumienia Skargi przez nas i sprzedawców detalicznych, których ona dotyczy.

Skarga powinna zawierać co najmniej jasne wyjaśnienie obowiązujących praw, podstaw i/lub obowiązków oraz wszelkich przepisów, na których się opierasz; fakty, które w uzasadniony sposób potwierdzają, że doszło do naruszenia prawa; informacje dotyczące aukcji w serwisie Fruugo, w tym bezpośrednie hiperłącza do rzekomo naruszających prawo produktów; numery znaków towarowych, w stosownych przypadkach; jurysdykcje, których dotyczy skarga, oraz wszelkie inne istotne informacje, które pomogą serwisowi Fruugo w jak najskuteczniejszym rozpatrzeniu skargi.  

Prosimy o niedostarczanie nadmiernych, nieistotnych i/lub niejasnych dokumentów, lub informacji, ponieważ opóźni to rozpatrzenie skargi.  Zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia wszelkich skarg, które są niejasne lub nieuzasadnione.

Wszystkie informacje i dokumenty przekazywane serwisowi Fruugo powinny być w języku angielskim lub przetłumaczone na język angielski.

Przekazane nam dane kontaktowe

Pełniąc rolę pośrednika handlowego w imieniu sprzedawców detalicznych korzystających z platformy Fruugo, jesteśmy zobowiązani do przekazania temu sprzedawcy detalicznemu szczegółowych informacji na temat skargi, która dotyczy sprzedawcy detalicznego. Serwis Fruugo niezwykle poważnie traktuje swoje zobowiązania w zakresie ochrony danych. Składając reklamację, użytkownik wyraża zgodę na przekazanie przez serwis Fruugo danych dotyczących reklamacji sprzedawcy(om) detalicznemu(ym) oraz na przetwarzanie wszelkich niezbędnych w tym celu danych osobowych. W przypadku, gdy użytkownik nie życzy sobie, aby jego/jej dane kontaktowe użyte do złożenia Skargi zostały przekazane sprzedawcy detalicznemu, należy podać wyraźne dodatkowe dane kontaktowe, które mogą zostać przekazane sprzedawcy detalicznemu w celu bezpośredniego skontaktowania się z użytkownikiem. Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że w wyniku złożenia Skargi może skontaktować się z nim sprzedawca detaliczny, którego dotyczy Skarga, który może chcieć omówić lub zakwestionować Skargę.  Użytkownik zgadza się konstruktywnie i w dobrej wierze współpracować z odpowiednimi sprzedawcami detalicznymi i niezwłocznie powiadomić nas o wyniku odpowiedniej dyskusji lub sporu.  Użytkownik zgadza się również, że serwis Fruugo nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje prawne lub finansowe ani za jakiekolwiek szkody wyrządzone użytkownikowi w związku z takimi dyskusjami, lub sporami.     

Ramy czasowe 

Dokładamy wszelkich starań, aby udzielić wstępnej odpowiedzi na Skargę w ciągu trzech (3) dni roboczych, choć zastrzegamy sobie prawo do zmiany tego harmonogramu bez uprzedzenia. 

Prosimy o niewysyłanie zduplikowanych skarg lub powtarzających się wiadomości dotyczących tej samej skargi, ponieważ może to opóźnić nasz początkowy czas odpowiedzi. W związku z wszelką późniejszą komunikacją z użytkownikiem, odpowiemy tak szybko, jak to możliwe, biorąc pod uwagę możliwości naszego zespołu prawnego i potrzebę nadania priorytetu najpilniejszym skargom. W celu uniknięcia wątpliwości, pierwszeństwo mają skargi rządowe i regulacyjne.  

Jeśli uważasz, że Twoja skarga jest pilna, zaznacz to wyraźnie w temacie skargi i dołącz wyjaśnienie powodów (na przykład, jeśli istnieje poważne ryzyko wyrządzenia szkody ogółowi społeczeństwa).  

Nasza odpowiedź

Pod warunkiem przestrzegania przez użytkownika niniejszych Zasad, podejmiemy w rozsądnym terminie wszelkie działania, które uznamy za prawnie uzasadnione i konieczne w danych okolicznościach. Nasza reakcja może (ale nie musi) obejmować zawieszenie lub usunięcie danej oferty (ofert) w niektórych lub wszystkich jurysdykcjach, powiadomienie sprzedawcy (sprzedawców) o problemie, skontaktowanie się z odpowiednim sprzedawcą (sprzedawcami) w celu rozwiązania problemu i/lub poinformowanie użytkownika o podjętych działaniach.  

Wszelkie takie działania będą podejmowane według naszego uznania i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Nie oświadczamy ani nie gwarantujemy, że jakiekolwiek podjęte przez nas działania będą skuteczne, tymczasowo lub trwale, w osiągnięciu jakiegokolwiek celu i nie będziemy zobowiązani do monitorowania lub w inny sposób sprawdzania na bieżąco skuteczności i/lub zgodności z jakimikolwiek działaniami, które możemy podjąć.  

Ponadto zastrzegamy sobie prawo do przywrócenia list produktów i/lub sprzedawców detalicznych, bez powiadomienia użytkownika, w przypadku gdy podstawa prawna danej skargi nie została uzasadniona zgodnie z niniejszymi Zasadami lub w inny sposób. 

Rozwiązywanie sporów online

Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia w sprawie ODR Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów (platforma OS). Platformę internetowego rozstrzygania sporów można znaleźć pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr .

Mediacja Art. 12 rozporządzenia UE 2019/1150 w sprawie platform dla biznesu przewiduje udostępnienie mediacji w niektórych okolicznościach.

Sprzedawcy detaliczni mogą poprosić o rozwiązanie sporu z serwisem Fruugo w drodze mediacji. Spór może zostać skierowany przez każdą ze stron do Centrum Skutecznego Rozwiązywania Sporów (CEDR), gdzie CEDR wyznaczy mediatora.

 

Proces reklamacji płatności dla sprzedawców detalicznych

Jeśli masz jakiekolwiek problemy z usługą płatności świadczoną przez serwis Fruugo, poinformuj nas o tym, kontaktując się z dedykowanym opiekunem klienta. Twoja opinia pomoże nam ulepszyć nasze usługi. Zobowiązujemy się do rozpatrzenia skargi w ciągu jednego miesiąca od daty jej otrzymania.

Podmioty zamawiające

Informacje dotyczące prawnych podmiotów zamawiających działających w imieniu serwisu Fruugo można znaleźć w niniejszych warunkach użytkowania.

Ogólne

Niniejsza Polityka podlega prawu Anglii i Walii, a użytkownik niniejszym nieodwołalnie poddaje się wyłącznej jurysdykcji sądów Anglii i Walii w odniesieniu do wszelkich sporów związanych z niniejszą Polityką oraz prawami i obowiązkami związanymi z Polityką (w tym wszelkimi prawami lub obowiązkami pozaumownymi).  

Jeśli jakikolwiek element Polityki zostanie uznany przez sąd właściwej jurysdykcji za nieważny lub niewykonalny, użytkownik zgadza się jednak, że sąd powinien dążyć do nadania skuteczności intencjom stron wynikającym z Polityki, a pozostałe elementy Polityki pozostaną w pełnej mocy.