Opis
Pattern Language for Game Design
Książka „Język wzorców w projektowaniu gier” Chrisa Barneya opiera się na rewolucyjnej pracy architekta Christophera Alexandra, pokazując studentom, nauczycielom i profesjonalistom w dziedzinie tworzenia gier, jak wypracowywać najlepsze praktyki we wszystkich aspektach projektowania gier. Dzięki serii praktycznych, rygorystycznych ćwiczeń projektanci mogą obserwować i analizować porażki i sukcesy gier, które znają i kochają, aby odkryć głębokie wzorce leżące u podstaw dobrego projektowania. Od dogłębnego spojrzenia na twórczość Alexandra, przez krytykę teorii wzorców w różnych dziedzinach, po nowe podejście, które zakwestionuje wiedzę i pozwoli ją wykorzystać w praktyce – ta książka stara się zmienić sposób, w jaki postrzegamy tworzenie interaktywnych doświadczeń, które nas kształtują.
Najważniejsze cechy:
Wprowadzenie do architektonicznych koncepcji wzorców i języka wzorców, zdefiniowanych w pracach Christophera Alexandra, w tym w jego późniejszych pracach na temat piętnastu właściwości całości i kodów generatywnych.
Analiza innych zastosowań prac Alexandra w informatyce i projektowaniu gier oraz ograniczeń tych działań.
Kompleksowy zestaw przykładowych ćwiczeń, który pomoże czytelnikowi opracować własne wzorce, które można wykorzystać w praktycznych, codziennych zadaniach projektowania gier.
Ćwiczenia przydatne dla projektantów na każdym poziomie doświadczenia, które można wykonywać w dowolnej kolejności. Pozwala to studentom wybierać ćwiczenia odpowiadające ich programowi nauczania, a profesjonalistom wybierać ćwiczenia odpowiadające ich rzeczywistym wyzwaniom.
Omówienie typowych pułapek i trudności w procesie wyprowadzania wzorców.
Przewodnik dla nauczycieli projektowania gier, kierowników studiów i wydziałów uniwersyteckich dotyczący nadzorowania i utrzymywania instytucjonalnych języków wzorców.
Interaktywna strona internetowa poświęcona językom wzorców, na której można dzielić się wzorcami z programistami z całego świata (patternlanguageforgamedesign.com).
Kompleksowy materiał referencyjny dotyczący wszystkich gier omówionych w tej książce.
Autor
Chris Barney to weteran branży z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w projektowaniu i tworzeniu gier, takich jak Poptropica, oraz w nauczaniu na Uniwersytecie Northeastern. Wygłaszał przemówienia na konferencjach, takich jak GDC DevCom i PAX, poruszając tematy od projektowania gier po sprawiedliwość społeczną. Zdobywając dyplomy z projektowania gier, zanim powstały formalne programy studiów, Barney stworzył własne programy studiów licencjackich i magisterskich, opierając się na ofercie zajęć z socjologii, informatyki i studiów indywidualnych. Dążąc do pogłębienia swojej wiedzy o grach, pracował nad projektami obejmującymi projektowanie interaktywnych gier fabularnych (LARP), gry planszowe i gry fabularne (RPG). Obszerny zbiór jego esejów na temat projektowania gier można znaleźć na jego blogu deweloperskim pod adresem perspectivesingamedesign.com.
. Język: angielski
-
Identyfikator Fruugo:
337350196-740976633
-
ISBN:
9780367367725